Yazar "Çakmak, Aygen" için listeleme
-
7-11 Yaş grubu kurumda ve ailesi yanında büyüyen kız ve erkek çocuklarının anne figürü çizimlerinin duygusal gelişim açısından incelenmesi
Çakmak, Aygen; Darıca, Nilüfer (2012)Bu araştırma 7-11 yaş grubu kurumda ve ailesi yanında büyüyen kız ve erkek çocuklarının “anne figürü” çizimlerinin duygusal gelişim açısından karşılaştırılması amacıyla planlanmıştır. Araştırma 7-11 yaş grubu 200 korunmaya ... -
Çocuklar için özgecilik ölçeği Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Ergül, Nafia (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, "Çocuklar için Özgecilik Ölçeği- ÇİÖÖ (Altruism Scale for Children-ASC)" Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Kırşehir İl Milli ... -
Çocuklar İçin Öz Şefkat Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışması
Çakmak, Aygen; Kanak, Mehmet; Özkubat, Seda (2018)Araştırmada, Sutton, Schonert - Reichl, Wu ve Lawlor (2017) tarafından geliştirilen “Çocuklar İçin Öz Şefkat Ölçeği”nin (ÇÖŞÖ) Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda veriler, 8-12 yaş ... -
Ergenler için yıkıcı davranış ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması
Gür, Cemile (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada "Ergenler İçin Yıkıcı Davranış Ölçeği- EYDÖ (Disruptive Behavior Scale for Adolescents (DISBA))"nin Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim ... -
Farklı Türde Liselere Devam Eden Öğrencilerin Sosyal Görünüş Kaygıları İle Sosyal Karşılaştırma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Çakmak, Aygen; Sakarya, Seda (2020)Bu araştırmanın amacı, farklı türde liselere devam eden öğrencilerin sosyal görünüş kaygısı ile sosyal karşılaştırma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bazı değişkenlerin sosyal görünüş kaygısı ve sosyal ... -
Farklı Türde Ortaokula Devam Eden Öğrencilerin Sosyal Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
Çakmak, Aygen; Demirbaş, Ezgi Akıncı (2017)Bu araştırma farklı türde ortaokula devam eden öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 158 ... -
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların duygusal gelişim düzeylerinin belirlenmesi , bu düzeyleri etkileyen sosyo-kültürel farklılıkların tespiti , sorunlar ve çözüm önerileri : merkez taşra karşılaştırması (Kırıkkale-Keskin örneği)
Çakmak, Aygen; Yaylı, Hasan; Güler, Yunus Bahadır; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 9999)… -
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların ebeveynleri ile ilişkilerinin sosyal yetkinlik ve davranışlarına etkisinin incelenmesi
Özcanli, Edanur (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların ebeveynleri ile olan ilişkilerinin sosyal yetkinlik ve davranışlarına olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, Ankara İl Milli Eğitim ... -
Ortaokula Devam Eden Öğrencilerin Algıladıkları Sosyal Desteğin Okul Tükenmişliğine Etkisinin İncelenmesi
Çakmak, Aygen; Şahin, Hande (2017)Araştırmada, ortaokula devam eden öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğin okul tükenmişliğine olan etkisini incelemek ve bazı sosyo-demografik özelliklerin algılanan sosyal destek ve okul tükenmişliği puan ortalamalarında ...